Et godt kontor tiltrækker gode medarbejdere

Nyheder Bæredygtighed Job
Ledige stillinger
Kontakt
Ledige lejemål Ejendomme
Til lejere/beboere Kommende projekter Ejendomsportefølje
Kantineservice
Wihlborgs Kantiner Frokostordning Frugtordning
Mødeservice
Allerød Konferencecenter Ballerup Konferencecenter Mødepakker
Ejendomsservice
Find inspektør Nøgler/ADK Grønne arealer Vedligehold/skader
Om os
Vores virksomhed Vores medarbejdere Job og karriere Fakturering For leverandører Vores projekter

I en tid med rift om de bedste medarbejdere har den fysiske arbejdsplads fået større betydning end nogensinde.

Selv om vi arbejder mere hjemme eller på farten end tidligere, har den fysiske arbejdsplads ikke mistet sin betydning. Tværtimod.

Tendensen er nu, at kontoret bliver en endnu vigtigere del af virksomheders employer branding og vil være en direkte konkurrencefordel, når der i skarp konkurrence med andre virksomheder skal tiltrækkes nye dygtige medarbejdere.

Det mærker man hos all-in-one ejendomsselskabet Wihlborgs, der køber, udvikler, drifter og udlejer erhvervslokaler i Storkøbenhavn i tre produktkategorier: Domicilejendom, Multibrugerhus og Kontorhotel.

”Der er kamp om de gode medarbejdere, og arbejdet for at gøre din virksomhed attraktiv i en kandidats øjne begynder allerede, når personen kommer til samtale og modtages første gang på den fysiske arbejdsplads. De virksomheder, der forstår at holde fokus på medarbejdernes ønsker og behov, har en fordel,” siger produktchef i Wihlborgs, Britt Bang Nielsen.

Trivsel, samarbejde og udvikling

Kontorets værdi som værktøj i rekrutteringen er særlig stor i forhold til at tiltrække unge medarbejdere.

”De nye generationer kræver mere. Hvor det tidligere var sådan, at medarbejderen skulle tilpasse sig arbejdspladsen, er det i dag i højere grad virksomhederne, der skal tilpasse sig medarbejdernes ønsker, hvis de vil have de bedste.”

For de yngre medarbejdere vejer faktorer som økologisk frokostordning i kantinen, kaffe, fitnessmulighed, nem opladning af elbilen og virksomhedens egen ansvarlighed som indkøber og markedsaktør tungere, end virksomheder har oplevet før.

”Alt hænger sammen i rekruttering og fastholdelse af gode medarbejdere, og som ejendomsselskab og partner i hverdagen ser vi det som vores pligt og opgave at hjælpe virksomheder med at løfte denne udfordring ved at skabe kontorer, der understøtter trivsel, samarbejde og udvikling,” siger Britt Bang Nielsen.

“De virksomheder, der forstår at holde fokus på medarbejdernes ønsker og behov, har en fordel."

Produktchef, Britt Bang Nielsen

Wihlborgs gør alt selv

Wihlborgs imødekommer virksomhedernes behov ved at have hele værdikæden samlet under samme tag.

Det er derfor en altid en Wilhlborgs-medarbejder, der servicerer dig og din virksomhed i dagligdagen – fra medarbejderne i kantinen til ejendomsinspektøren og gartneren, der slår græsset uden for dit vindue.

”Et godt eksempel er frokostordningen. I dag vil mange mennesker ikke tage et job, hvis ikke der er en god frokostordning og kantine. Hvor mange andre ejendomsselskaber outsourcer drift af kantinen, gør vi det selv, og i kraft af vores egne produktionsfaciliteter kan vi tilbyde frokost på lokationer, hvor andre ikke ville kunne levere den samme ydelse. Samtidig kan vi tilbyde ændringer i frokostbehovet med ned til to dages varsel. Moderne arbejdspladser skal være fleksible.”

Nemt at skalere op og ned

Wihlborgs har også sit eget interne projektteam, der ombygger lejemål, så de passer til kundernes behov. Så er det nemmere at stå på mål for kvaliteten af de ydelser, der har stor betydning for moderne, ambitiøse virksomheder.

”Det giver nærhed til kunden og løsninger, der helt ned i detaljen dækker de behov, kunden selv har specificeret. Vores projektteam rådgiver også kunder med vejledning og tegninger, hvis virksomheden overvejer forandringer. I dag efterspørger mange virksomheder lokaler, hvor de nemt kan skalere op og ned løbende. Samtidig vokser betydningen af velfungerende fællesarealer. Når medarbejderne arbejder mere hjemme, vil de gerne mødes af en god kantine og lækre møde- og fællesfaciliteter, når de tager ind på deres fysiske arbejdsplads.”

Wihlborgs Danmark

Wihlborgs Danmark er en del af Wihlborgs, som er Øresundsregionens største ejendomsselskab. Koncernens ejendomsportefølje udgjorde i 2021 en værdi af 2,2 mia. svenske kroner. Den danske afdeling af Wihlborgs ejer og driver 60 ejendomme koncentreret i Storkøbenhavn.

Wihlborgs i Danmark er for tredje år i træk certificeret "Great Place to Work", senest som nummer 7 på listen over Danmarks bedste virksomheder.

Vi bruger cookies til at gøre din oplevelse bedre. For at overholde de nye cookielove, bedes du acceptere dette. Læs mere